Supportfrågor om biljettköp
  HEM  |  SÅ FUNGERAR DET   |   PRIS  |   SUPPORT  
De vanligaste frågorna om Teaterlistan

Om bokningar


Hur ofta läggs biljetter ut?
Under säsong lägger vi ut genreps- och stödpubliksbiljetter till ett fyrtiotal teatrar i Stockholm dagligen. Se aktuellt utbud.

Vilka teatrar använder Teaterlistan?
De scener som använder oss regelbundet är Dramaten, Lorensbergsteatern, Dansens Hus, Operan, Boulevardteatern, Södra Teatern, Berwaldhallen, och många fler. .

Vilka platser får man?
Det är arrangören som tilldelar platser, men vi har sällan eller aldrig klagomål.

Får jag ta med mig vänner?
Jadå! Ibland har vi vissa begränsningar för biljetter, vilket framkommer i respektive föreställning.

Jag vet inte vad jag har bokat?
Under "Dina biljettbokningar" kan du se dina bokningar.

Jag har bokat biljetter vid olika tillfällen. Får vi sitta tillsammans då?
Hämta ut biljetterna samtidigt så brukar det lösa sig på teatern.

Jag vill avboka en föreställning
Under "Dina biljettbokningar" kan du avboka en eller flera biljetter. Vi betalar tillbaka 50% av bokningsavgiften till ditt konto.

Vad kostar biljetterna i teaterns kassa?
Ofta kan det vara 0:- i kassorna eller 25:- på genrep. När teatrarna behöver stödpublik, på grund av stora avbokningar, brukar biljetterna rabatteras till oss med mellan 50% och 75%. Det är alltid olika och det framgår vid varje utskick.

Hur stor är avgiften till Teaterlistan när du går på teatern?
När du bokar betalar du en avgift till Teaterlistan per biljett. Oftast är det 20:- beroende på vad det är för föreställning. Vilken avgift det är finns alltid angivet i varje erbjudande.

När hämtar man biljetterna?
Det är olika beroende på vilken teater det rör sig om. Vissa vill att vi hämtar 30 minuter innan och andra, Operan och Dramaten t.ex, vill att vi hämtar så snart vi kan efter bokningstillfället. Det står i varje bokningsbekräftelse, som du får direkt när du har bokat, vad som gäller. Följ alltid teatrarnas anvisningar.

Vad händer med mina pengar och min avgift till Teaterlistan om en föreställning ställs in?
I samma stund som Teaterlistans kontor får veta att en föreställning ställdes in t.ex på grund av sjukdom så återförs din avgift och du får tillbaks 100% av avgiften. Se till att du anger ditt mobilnummer för vi skickar SMS om en föreställning ställs in sent på eftermiddagen. Var noga med att uppdatera alla dina kontaktuppgifter så att vi eller teatrarna lätt kan få tag på dig.

Om min prenumeration


Hur fungerar prenumerationen?
Den fungerar som en tidningsprenumeration eller telefonabonnemang. I slutet av varje månad debiteras ditt konto med de bokningar du genomfört.

Måste jag teckna mig för en viss tid?
Nej. Du kan när som helst säga upp din prenumeration

Kan jag vara säker med att lämna mitt kortnummer?
Ja, du kan känna dig helt trygg. Dina uppgifter krypteras och lagras aldrig på några servrar hos oss.

Jag vill ta bort / ändra min kortinformation
Det är inga problem. Det gör du här.

Om Teaterlistans utskick


Måste man få alla erbjudanden?
Du bestämmer själv vilken typ av föreställningar du vill ha information om. Du kan vara medlem på en lista, flera listor eller alla. Väljer du alla kommer du dock att få extremt mycket e-post! Du ska också välja om du vill ha ett e-brev så snart något kommit in eller bara två samlade utskick på tisdagar och torsdagar.

Jag vill inte ha så många utskick.
Vi skickar ut e-post med föreställningar inom de kategorier du valt. Du kan ändra kategorier genom att gå in på "Hantera prenumerationer" Du kan även välja samlingsutskick. Då skickar vi ut ett samlat utskick med de föreställningar efter de kategorier du valt på tisdagar samt på torsdagar.

Jag ska resa bort, och vill inte ha utskick.
Du kan pausa din preunumeration när du vill genom att gå in på "Hantera prenumerationer" och sätta din prenumeraion som vilande. Då får du inga utskick, du kan inte heller boka och vi drar ingen månadsavgift. Ditt konto kan vara vilande i max 6 månader.

Jag vill avsluta medlemskapet.
Gå in på "Din sida och avsluta". Du behöver betala eventuella skulder innan du kan avsluta.

Om byten av e-postadress och problem med lösenordet


Jag har bytt e-postadress eller telefonnummer.
Gå in på "Din sida och avsluta" Där kan du uppdatera dina uppgifter.

Jag har glömt lösenordet.
Du kan beställa ett nytt här. Logga sen in, klicka på din sida och avsluta och byt till ett nytt. Skriv gärna upp det så att du kommer ihåg det.

Jag får ingen e-post från Teaterlistan.


Teaterlistans utskick innehåller en stor del länkar, även fast du vill ha dessa mail hanteras de i många fall som oönskad reklam och man behöver därav själv ställa in att man vill ha e-postmeddelandet.

Hur man gör detta beror lite på vilken typ av e-postadress man använder.

1 : Kontrollera din dators antivirusprogram om det har inbyggt skydd för e-post. Kontrollera om du kan lägga till godkända mottagare, lägg där isåfall till utskick@teaterlistan.se

2: Om du använder e-post på webben, t.ex. Gmail, hotmail, live.se och liknande: Titta i inställningarna för skräppost, lägg till utskick@teaterlistan.se som tillåtna avsändare.

3: Om du använder den e-post du använder i arbetet så är risken stor att e-post hanteras som spam då många större företag och myndigheter har avancerade och snålt ställda filter vilket gör att e-post fastnar i dessa. Tala med din kontaktperson för IT om de kan lägga till vår utskick@teaterlistan.se som godkänd.
.

Fortfarande inte löst?
Jag har fortfarande inte fått hjälp.
Klicka här!


Logga in

Användarnamn:


Lösenord:


Kom ihåg mig



Glömt lösen | Bli medlem